donderdag 18 oktober 2012

Woensdag 17 oktober (Staunton)



Na een nacht heerlijk slapen, gingen we vol verwachting richting ontbijt. Nou, dat viel zwaar tegen dus na 2 geroosterde witte boterhammen, thee en jus d’orange gingen we maar snel weer naar onze kamer.

Vandaag gaan we voor het eerst Shenandoah NP verkennen. Shenandoah maakt onderdeel uit van de Appalachen, een lange bergketen in het oosten van de USA. Shenandoah werd een Nationaal Park in 1935. We pakken het zuidelijk deel van de Skyline Drive; de belangrijkste weg die van zuid naar noord door het park voert.

Het is ook de enige weg die door het park voert en hieraan bevonden zich alle uitkijkpunten, trails, bezienswaardigheden en Visitor Centers.

In het zuidelijk deel zijn het hoofdzakelijk uitkijkpunten en die gaan we op de Amerikaanse manier bekijken.

We rijden van punt naar punt, stappen uit, kijken rond, maken foto’s en stappen vervolgens weer in de auto om naar het volgend uitkijkpunt te rijden.

De Skyline Drive is een prachtige weg om te rijden. Bomen, die net aan het verkleuren zijn, aan weerskanten van de geasfalteerde rijbaan. Bossen, overal om ons heen en fantastische uitkijkpunten. Daar komt bij dat het alweer mooi, zonnig weer is zodat je heel ver kunt kijken.

Trails heb je hier nauwelijks dus het is eigenlijk veel rijden wat we doen.

Na het zoveelste uitkijkpunt heb ik het helemaal gehad; ik ben er klaar mee.

We besluiten, nadat we gelunched hebben, terug te gaan naar onze hotelkamer, die gelukkig al schoongemaakt is.

Daar duik ik het bed in om even bij te slapen. Ik ben, voor het eerst in deze vakantie, zo moe van alle indrukken dat ik dit even nodig heb.

Na anderhalf uur slapen, word ik behoorlijk duf wakker. Na even bijkomen, gaan we bij Applebees eten. De biefstuk die ik daar bestel, blijkt een vetrand te hebben waar ik met mijn mes niet doorheen kom. Als de serveerster vraagt of het smaakt, zeg ik dat het vlees taai is. Even later komt er meteen een manager om zich te verontschuldigen en te verklaren dat ik uiteraard een andere biefstuk krijg. Omdat ik dan moet wachten, biedt ze me een gratis voorgerecht aan maar dat sla ik af. Als de nieuwe biefstuk gebracht wordt, blijft de bedrijfsleider bij me staan om zich ervan te verzekeren dat het nu wél goed is. En dat ís het.

Na het eten rijden we terug naar het hotel en daar gaan we lekker uitrusten.
Morgen gaan we weer naar een cottage voor 4 nachten. Is wel weer lekker.

 
Scenic Overlook

Geen opmerkingen:

Een reactie posten