dinsdag 18 september 2012

Maandag 17 september (Washington – New Haven)

En jawel hoor, zoals elke eerste dag in Amerika, om 4 uur ’s nachts klaar en klaarwakker. Ik heb het tot half 5 volgehouden in bed en toen ben ik er maar uitgegaan. Van al mijn gerommel werd Jan ook wakker zodat we uiteindelijk om half 6 aan het ontbijt zaten. We waren niet eens de eersten in de ontbijtruimte.

Daarna hebben we de koffers gepakt en zijn we uit gaan checken. Vervolgens moesten we de auto rijklaar maken: koffers helemaal achterin, rugtassen op de achterbank, wegenkaarten bij de hand, de zak drop van Margreet en Huub en de waterflesjes tussen ons in, zonnebrillen en leesbrillen binnen handbereik en ga zo maar door. Ik was natuurlijk weer van alles kwijt maar ook dat kwam allemaal weer in orde.

Uiteindelijk reden we om 7 uur ’s morgens weg; ja hoor jullie lezen het goed!

Het was meteen ook erg druk op de weg en na nog geen half uur rijden, kwamen we meteen al in een file terecht. Dat begon lekker! Gelukkig konden we al snel weer verder rijden en na goed een uur waren we Washington uit en dat zonder verkeerd te rijden. Niet dat we konden ontspannen want de volgende grote stad doemde al weer op. Baltimore dit keer maar daar zijn we met een grote boog omheen gereden.

Vervolgens konden we even lekker doorrijden en we kwamen zowaar een Starbucks tegen. Daar zijn we toch maar gestopt want we waren zo langzamerhand aan koffie toe en café latte en vanilla latte van Starbucks is niet te versmaden. Gesterkt door de koffie kwam de volgende uitdaging in de vorm van Philladelphia; de volgende grote stad. Hier zijn we, via de Interstate (een hele brede snelweg) dwars doorheen gereden. Het was erg druk maar we konden wel blijven rijden, al was het soms langzaam.

Ook dit hebben we weer overleefd.

Het uitgangspunt voor vandaag was dat we in elk geval tot Trenton, dat ligt vóór New York, wilden rijden. Nou, daar waren we al om 12 uur. Wel heel erg vroeg om al een overnachtingsplek te zoeken. We besloten dus om door te rijden en maar te zien hoever we zouden komen.

New York hebben we vanuit de verte gezien; daar moet je niet in de buurt willen komen , tenminste niet met de auto. Via een lange brug, waarvoor we USD 5 moesten betalen, hebben we the city, that never sleeps, achter ons gelaten. Doordat het allemaal zo snel en smooth ging met het rijden, besloten we om maar gewoon door te rijden naar New Haven, onze overnachtingsplek voor morgen. Het grote voordeel is dat we dan morgen de hele dag de tijd hebben om New Haven te bekijken i.p.v. een halve dag.

Het hotel dat we voor morgen gereserveerd hadden, bleek voor vannacht ook nog een kamer voor ons te hebben. Dat hebben we dus gedaan.

Koffers uitgepakt en daarna heerlijk gegeten in een plaatselijk restaurant i.p.v. een keten.

Het resultaat van deze dag: 500 mijl gereden door 7 verschillende staten t.w. Virginia, Maryland, Delaware, Pennsylvania, New Jersey, New York en Connecticut. Een record in alle opzichten.

We zijn niet van plan om dit record deze vakantie te verbeteren want zo lang en ver rijden kan alleen de eerste dag als je heel vroeg wakker bent.

Maar goed, ondanks al het rijden, hebben we al veel gezien. Morgen gaan we naar Yale University en misschien naar het Peabody Museum.
file

1. Oh wat erg die drukte. Het lijkt de ring Amsterdam wel.Nu maar genieten.